"Плануємо,
що вже в 2018 році 10-ті і 11-ті класи стануть профільними, і діти зможуть
вибирати предмети, які їм допоможуть у майбутній професії, – розповів директор
департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Олег Єресько. – 18 годин
на тиждень буде присвячено обов'язковим предметам, і ще 20 – виберуть. Останній
блок розбивається на частини – спецкурси, вибірково-обов'язкові і додаткові
години. Так, якщо учень зробить математику профільною, то він не буде ходити на
неї, як на обов'язковий предмет. Години з математики збільшаться і будуть
викладатися групі поглиблено. Щодо спецкурсів, то учень вибере всього один
профпредмет, а решту навантаження візьме спецпредметами. Ще п'ять – додаткові
години, які запропонують школи. Також діти повинні будуть вибрати з чотирьох
вибірково-обов'язкових предметів два, один з яких будуть проходити в 10 класі,
а інший – в 11-му".
До профпредметів
учні будуть звикати ще з 8-9 класів. Профільні класи будуть ділитися на
підгрупи (максимум – вісім осіб). Вчителів до нововведень також почнуть
готувати ще в педінститутах і перепрофілювати в школах. Наприклад, фізик буде
читати астрономію, учитель літератури – культурологію або історію релігії і т.
д. Ще одне нововведення від Міносвіти – введення профпроб. За словами Єреська, майбутній
перекладач зможе провести екскурсію англійською, а журналіст – попрацювати в
редакції. Список предметів може розширюватися, і проект будуть допрацьовувати:
"Обдаровані діти зможуть пройти відразу два або кілька профілів і бути
орієнтованими, наприклад, на перекладача і фізика".
Цікаво, що
фізкультуру залишили в обов'язкових предметах. Раніше в країні було багато шуму
через те, що діти не витримують спортивних нормативів, і була ідея перевести
фізкультуру в розряд факультативів. "Наші діти і так мало рухаються, тому
ми додали годину фізпідготовки (зараз – два, а в планах – три)", –
говорить Єресько.
Українські
вчителі позитивно сприйняли ідею МОН, але кажуть, що можуть бути неприємні
наслідки. "Потрібно орієнтуватися на потреби ринку праці. Можемо отримати
ситуацію, коли на юристів і економістів будуть орієнтуватися ще зі школи. А в
країні і так цих фахівців більше, ніж потрібно, – каже завуч столичної школи
Людмила Кривошея. – Вибирати професію учні повинні разом із психологом. Адже
підліток може вибрати предмет лише тому, що йому подобається вчитель і його
викладання". Ще одна проблема, яку треба розв'язувати, – приміщення. Адже
класи поділять на багато груп, у кожній з яких – своя окрема програма.
|