Час швидко летить, змінюється життя кожного з нас. Сучасне суспільство все більше потребує творчої
особистості, яка має високий рівень адаптації і самореалізації, проектує своє
майбутнє, свій шлях, ставить перед собою чіткі завдання самовиховання,
самовдосконалення та самоосвіти. Освіта
набуває нових форм, нової якості, пропонує сучасні підходи до оволодіння
знаннями, новітніми технологіями.
Учитель,
проектуючи навчально-виховний процес, мусить знаходити відповіді не лише на
запитання «Що засвоїли (засвоять у результаті виконання навчальної діяльності)
учні?», але й на не менш актуальне – «Як працюють (повинні працювати) учні для
того, щоб досягти відповідних результатів навчання?» Сьогодні значна увага надається інтерактивним методам навчання.
Проведення уроку за умов використання інтерактивних методів, сучасних технік
інтерактивного навчання має багато спільного з виконанням проекту. Проект,
перш за все, орієнтований на запитання та пошук. На відміну від традиційних,
проектні форми навчання ініціалізують весь потенціал людини: рівень та обсяг її
видів компетентностей, які мають місце в професійній діяльності, самостійність,
здатність до прийняття рішень, до взаємодії. Проекти сприяють опануванню нових
соціальних ролей та експериментуванню у спілкуванні.
У цьому
пересвідчилися вчителі іноземної мови вищої
категорії під час проведення районного майстер-класу «Методика проектів у процесі викладання іноземної мови,
типологія проектів та їх змістовне наповнення», який відбувся 27 березня 2013 рокув
рамках Березневих методичних студій, організованих РНМК.
Майстер-клас – це актуальна форма методичної
роботи, яка дає простір для професійного самовдосконалення, обміну досвідом,
надання теоретичної та практичної допомоги колегам. Відкрила та ознайомила з
планом проведення майстер-класу методист РНМК Грабко Т.А.
Такі форми теоретичного модуля - презентація
міні-лекції «Розвиток креативних здібностей учнів через використання проектної
методики на уроках іноземної мови» (Грабко Т.А.) та інформаційне повідомлення «Використання
соціальних сервісів Web 2.0
при роботі з навчальними проектами» (керівника РМО Рибцуник А.М.) дали
змогу учасникам майстер-класу розширити знання про використання сучасних
сервісів у роботі над проектами для миттєвого створення інтерактивних
публікацій в Інтернеті, таких як, наприклад, Calameo. А також довели, що через пошуково – дослідницьку роботу учні
розширюють свій кругозір, кордони володіння мовою, отримують досвід від
практичного його використання, вчаться слухати іншомовну мову, розуміти один
одного.
Далі в ролі майстра виступила вчитель
англійської мови Солонянської СШ №1 Ремез І.В. Вона представляла творчий тандем
вчителів Могильної Н.І. та Ремез І.В., які стали переможцями І Всеукраїнського
конкурсу «Творчий вчитель – обдарований учень» у номінації «Навчальний проект
вчителя-предметника». Оригінальні та цікаві
учнівські проекти цих учителів показали
навички самостійної роботи учнів на уроках, уміння працювати з комп’ютерними програмами,
використовувати групові, інтерактивні, проектні технології з метою розвитку
інноваційної особистості у процесі вивчення англійської мови. Інна Василівна
представила колегам постери, створені під час проведення уроків-проектів,
виховних заходів-проектів.
Кацевич Н.М. працює вже
тривалий час в школі, має певний
досвід роботи з яким вона і вирішила поділитися з колегами. Впродовж її
майстер-класу "Впровадження інформаційно-комунікативних технологій в
проектній навчальній діяльності на уроках англійської мови" були
представлені різні форми і методи роботи над проектами, які стимулюють інтерес учнів до вивчення іноземної мови , до пошукової діяльності, до розвитку
творчого потенціалу дитини та базуються на принципах сучасної медіа-освіти.
Вчитель Солонянської СШ №2 Фурман О.О. представила присутнім колегам англоукраїнський проект «Відомі люди
Солонянського району» до 90-річчя
створення Солонянщини, над яким працюють учні старших класів.
Підтримку та допомогу в проведенні заходу
надали вчителі Солонянської СШ №1 Бондар В.А. та Бондар О.М..
|